جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 3 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
محیط زیست دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۵:۵۸:۰۰

ماهی‎های جهان دیجیتال می‎شوند

باشگاه خبری فراساحل: یک استاد دانشگاه آمریکا قصد دارد تا تمامی 25 هزار گونه ماهی کشف شده در جهان را اسکن کرده و دیجیتال کند. یکی از اساتید دانشگاه واشنگتن آمریکا قصد دارد تا تمامی 25 هزار گونه ماهی کشف شده در جهان را اسکن کرده و دیجیتال کند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، این بدان معنی است که از این پس تمامی ماهی‎های جهان دارای تصاویر سه بعدی با وضوح بالا خواهند بود که به صورت آنلاین و رایگان در اختیار همه افراد در سراسر جهان قرار می‎گیرد. دانشمندان، آموزگاران، دانشجویان و ماهی‎شناسان آماتور قادر خواهند بود جزئیات اسکلت سر ماهی Sculpin، یا پرینت سه بعدی ماهی تمساحی را ببینند.


ادام سامرس  استاد زیست شناسی و علوم دریایی و ماهی شناس، شخصی که هدایت پروژه را در دانشگاه واشنگتن بر عهده دارد، گفت: "این اسکن‎ها شیوه‌ای را که در مورد داده‎های سه بعدی و دسترسی به آنها فکر می‌کنیم را متحول می‎کند." در این پروژه آقای سامرس از یک دستگاه سی تی اسکن کوچک برای تصویربرداری از گونه‎های ماهیان استفاده می‎کند. این دستگاه دقیقا مانند دستگاه‌های بیمارستانی کار می‌کند و با گرفتن عکس‎های اشعه ایکس از زوایای مختلف، در نهایت برای به دست آوردن یک تصویر سه بعدی یکپارچه از اسکلت ماهی آنها را با یکدیگر منطبق می‎کند. هدف این پروژه این است که روند ریخت شناسی گونه‌های مختلف ماهیان را برای دانشمندان ساده تر کند. این کار همچنین به درک ویژگی‎های فیزیکی مشترک ماهیان و برخی قابلیت‌های آنها کمک می‎کند. تا کنون 515 گونه ماهی در این پروژه اسکن شده و اطلاعات آنها آنلاین شده است. انتظار می‌رود این پروژه دو سال و نیم تا سه سال دیگر به اتمام برسد.



  کد خبر : 2006
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :